Przetargi

POSTĘPOWANIE ZAKUPOWE nr 1/RPOZ/2024 Parafia Rzymskokatolicka p. w. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Dzierzgowie, zaprasza do składania ofert na prace konserwatorsko-restauratorskie w ramach zadania pn. : „Renowacja wieży kościoła pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny”

POSTĘPOWANIE ZAKUPOWE

nr 1/RPOZ/2024

 

Parafia Rzymskokatolicka  p. w. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Dzierzgowie, zaprasza do składania ofert na prace

konserwatorsko-restauratorskie w ramach zadania

pn. : „Renowacja wieży kościoła pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny”

 

   I.            ZAMAWIAJĄCY

Parafia Rzymskokatolicka  p. w. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny                            w Dzierzgowie, ul. Prymasa Mikołaja Dzierzgowskiego 4, 06-520 Dzierzgowo,

 

NIP: 5691577270  REGON: 040069609

Województwo: mazowieckie

Powiat: mławski

Gmina: Dzierzgowo

Osoba do kontaktów w imieniu Zamawiającego: proboszcz ks. dr Wiesław Szymański

e-mail: dzierzgowo@diecezjaplocka.pl

tel. 798 442 454

II.            TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

1.     Niniejsze zamówienie prowadzone jest zgodnie z zasadą konkurencyjności, transparentności                  i przejrzystości postępowania, w szczególności z uwzględnieniem § 8 ust. 6 Regulaminu Naboru Wniosków o Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków (Załączniku do uchwały nr 232/2022 Rady Ministrów z dnia 23 listopada 2022 r. - Szczegółowe zasady i tryb udzielania dofinansowania z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków).

2.     Do niniejszego zaproszenia do składania ofert nie stosuje się Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo Zamówień Publicznych (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.).

3.     Dane osobowe przekazane Zamawiającemu w toku prowadzenia postępowania będą przetwarzane zgodnie z regulacjami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (dalej Rozporządzenie RODO). W sprawach nieuregulowanych zastosowanie znajdują bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2023 r. poz. 1610 ze zm.).

 

III.         SPOSÓB I MIEJSCE PUBLIKACJI ZAMÓWIENIA

 

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzące do wyboru Wykonawcy inwestycji zostaje upublicznione za pośrednictwem strony internetowej Gminy Dzierzgowo.

 

 

IV.         OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

 

Nazwa zamówienia: „Renowacja wieży kościoła pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny”

 

1.       Wspólny słownik zamówień publicznych (CPV)

45000000-7: Roboty budowlane,

45453000-7: Roboty remontowe i renowacyjne,

45453100-8: Roboty renowacyjne.

 

2.     Opis inwestycji:

W celu zabezpieczenia, zachowania i utrwalenia substancji zabytku należy wykonać renowację zwieńczenia wieży kościoła oraz elewacji przylegającej do hełmu wieży wraz z wykonaniem niezbędnej dokumentacji  i uzyskaniem stosownych pozwoleń.

Do szczegółowego zakresu prac konserwacyjnych należy:

·      Wymiana pokrycia dachowego i warstw zwieńczenia wieży o wielkości ok 60 m2 wraz                                            z wykonaniem wzmocnień i koniecznych wymian konstrukcji, a także wykonanie prac naprawczych krzyży i kuli,

·      Wykonanie napraw elewacji o wielkości 50 m2,

·      Wykonanie konserwacji żaluzji w ilości 4  żaluzji 130 cm x 60 cm oraz 8 o wielkości                         43 cm x 59 cm,

·      Wykonanie 3 podestów technicznych i jednej drabiny,

·      Wykonanie napraw instalacji odgromowej wraz z kontrolą komponentów instalacji,                        łączeń   i przewodów oraz pomiar rezystancji uziomu.                                                                                                                              

Wykonanie inwestycji poprawi stan techniczny kościoła

 

3.     Lokalizacja obiektu: ul. Prymasa Mikołaja Dzierzgowskiego 2, 06-520 Dzierzgowo,

 

 

4.       Szczegółowy zakres zamówienia został określony w Załącznikach nr 2 do niniejszego ogłoszenia:

·         Wytycznych Funkcjonalnych dla zamierzenia inwestycyjnego pn. „Renowacja wieży kościoła pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny”

·         Przedmiarze robót budowlanych.

 

5.       Wszelkie użyte w opisie przedmiotu zamówienia bezpośrednie wskazania danego producenta lub dostawcy, konkretnej marki oraz nazwy własnej poszczególnych producentów, nazwy określonego wyrobu lub źródła lub znaku towarowego lub patentu, rodzaju lub specyficzne pochodzenie zostały użyte pomocniczo i nie stanowią wskazania obowiązku ich stosowania w ofercie. Zamawiający dopuszcza, w każdym aspekcie zamówienia, zastosowanie rozwiązań równoważnych lub lepszych
od wskazanych, pod warunkiem, że ich zastosowanie nie będzie prowadzić do pogorszenia wskazanych parametrów technicznych, funkcjonalnych i jakościowych. Udowodnienie, że oferowane rozwiązanie jest równowartościowe lub lepsze od wymaganego, leży po stronie oferenta.

 

6.       Zamawiający wymaga realizacji zamówienia w terminie do 12 miesięcy od daty podpisania umowy.

 

7.       Zamawiający wymaga udzielenia minimum 36 miesięcznej gwarancji i rękojmi na wykonane roboty i zastosowane materiały. Wykonawca może zaproponować dłuższy okres gwarancji i rękojmi. Okres ten stanowi jedno z kryteriów oceny ofert. Oferta Wykonawcy, który zaoferuje krótszy okres gwarancji zostanie odrzucona.

 

V.            WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU WRAZ Z OPISEM SPOSOBU OCENY SPEŁNIENIA WARUNKÓW

 

1.          Opis warunków udziału w postępowaniu:

1.1.  Dysponowanie kadrą niezbędną do realizacji zamówienia zgodnie z Ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. 2022 r., poz. 840 ze zm.),

1.2.  Przed złożeniem oferty dokonanie oględzin obiektu w obecności przedstawiciela Zamawiającego, ks. Wiesław Szymański – Proboszcza Parafii, po wcześniejszym telefonicznym umówieniu się pod numerem tel.798 442 454 .

1.3.  Doświadczenie w zakresie realizacji projektów zbliżonych do projektu będącego przedmiotem postępowania.

Powyższe kryterium będzie uznane za spełnione w przypadku wykazania, że oferent wykonał
w ciągu ostatnich 5 lat co najmniej 2 projekty polegające na remoncie obiektu zabytkowego wpisanego do rejestru zabytków, każdego na kwotę co najmniej 700 000,00 zł brutto.

1.4.  Posiadanie aktualnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o kwocie ubezpieczenia nie mniejszej niż wartość złożonej oferty.

 

2.         Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć oferenci w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków dopuszczających:

2.1.  w zakresie określonym w podpunkcie 1.1. – spełnia/nie spełnia w zależności od treści oświadczenia oraz dostarczenia odpowiednich dokumentów potwierdzających wiarogodność takiego oświadczenia (dane wskazywanej osoby/wskazywanych osób wraz z kopią dokumentów potwierdzających uprawnienia) stanowiące Załącznik nr 3a do postępowania zakupowego.

2.2.  w zakresie określonym w podpunkcie 1.2. – spełnia/nie spełnia w zależności od treści oświadczenia wykonawcy o dacie dokonanych oględzin (potwierdzone przez Zamawiającego), złożonego w ofercie cenowej stanowiące Załącznik nr 3b do postępowania zakupowego.

2.3.  w zakresie określonym w podpunkcie 1.3. – spełnia/nie spełnia w zależności od treści oświadczenia oraz dostarczenia odpowiednich dokumentów potwierdzających wiarogodność takiego oświadczenia (lista zrealizowanych usług wraz z potwierdzeniem ich należytego wykonania – np. w formie protokołów odbioru, zaświadczeń urzędowych, listów rekomendacyjnych itp.) – stanowiące Załącznik nr 3c do postępowania zakupowego.

2.4.  w zakresie określonym w podpunkcie 1.4 spełnia/nie spełnia w zależności od treści oświadczenia oraz dostarczenia odpowiednich dokumentów potwierdzających wiarogodność takiego oświadczenia, potwierdzenie posiadanego aktualnego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o kwocie ubezpieczenia nie mniejszej niż wartość złożonej oferty stanowiące Załącznik nr 3d do postępowania zakupowego.

 

3.    Oferta, która nie spełnia któregokolwiek z warunków określonych w rozdziale V pkt. 1,
z uwzględnieniem sposobu ich udokumentowania zgodnie z opisem zawartym w  rozdziale V pkt. 2, zostanie odrzucona ze względów formalnych i nie będzie analizowana merytorycznie.

 

4.    Ponadto Zamówienie nie może być udzielone podmiotowi, który:

a)         nie złożyły kompletnej oferty wraz ze wszystkimi wymaganymi załącznikami,

b)        złożyły ofertę podpisaną przez nieupoważnioną osobę,

c)         złożyły więcej niż jedną ofertę w postępowaniu.

 

5.    Z postępowania wyklucza się:

1)    Oferenta - Wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych
w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającą o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspierania agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego;

2)    Oferenta - Wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2023 r. poz. 1124 ze zm.) jest osoba wymieniona w wykazach określonych
w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającą o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspierania agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego;

3)    Oferenta - Wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. z 2023 r., poz. 120 z późn. zm.) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji
w sprawie wpisu na listę rozstrzygającą o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspierania agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu
z postępowania na zasadach określonych w Rozdziale V.5, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu w Rozdziale V.1.

Do oferty, oferent - Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – stanowiące Załącznik nr 4 do postępowania zakupowego.

 VI.            OPIS KRYTERIÓW OCENY OFERT, WRAZ Z PODANIEM WAG TYCH KRYTERIÓW I SPOSOBU OCENY OFERT

 

1.    Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie kierować się następującymi kryteriami
i odpowiadającymi im znaczeniami oraz w następujący sposób będzie oceniał spełnienie kryteriów:

 

 

 

Lp.

Kryterium oceny

Opis kryterium

Waga – udział
w ocenie

1.

Cena

Cena brutto oferty za realizację przedmiotu zamówienia.

60 %

2.

Wykaz doświadczenia przy pracach przy zabytku

Przedstawiony wykaz wykonanych prac przy zabytkach w ciągu 5 ostatnich lat. *

W punkcie tym nie bierze się pod uwagę 2 projektów wykazanych
w warunkach koniecznych do spełnienia określonych w Dziale V pkt. 1.3

stanowiący Załącznik nr 3e
do postępowania zakupowego
.

30 %

3.

Okres gwarancji
i rękojmi

Zaoferowany okres gwarancji
i rękojmi za wady, określony w miesiącach, liczony od dnia odbioru końcowego bez uwag.

10 %

*  (lista zrealizowanych usług wraz z potwierdzeniem ich należytego wykonania – np. w formie konserwatorskich protokołów odbioru, zaświadczeń urzędowych, listów rekomendacyjnych itp.)

 

1)      Liczba punktów za kryterium „cena” będzie liczona wg. poniższego wzoru:

 

Liczba punktów =  x 100 pkt. x 60 %

 

2)      Liczba punktów za kryterium „wykaz doświadczenia przy pracach przy zabytku” będzie przyznana w następujący sposób:

 

Liczba punktów =  x 100 pkt. x 30 %

 

3)      Liczba punktów za kryterium „okres gwarancji i rękojmi” będzie przyznana w następujący sposób:

a)       Zaoferowany okres gwarancji i rękojmi wynoszący od 37 do 47 miesięcy – 5 pkt. tj. 5%.

b)      Zaoferowany okres gwarancji i rękojmi wynoszący od 48 do 59 miesięcy – 7 pkt. tj. 7%.

c)       Zaoferowany okres gwarancji i rękojmi wynoszący 60 i więcej miesięcy – 10 pkt. tj. 10%.

2.    Ocena końcowa dla poszczególnych oferentów zostanie ustalona poprzez sumowanie punktów uzyskanych za poszczególne kryteria oceny ofert.

3.    Za ofertę najkorzystniejsza zostanie uznana oferta przedstawiająca najkorzystniejszy bilans ceny oraz pozostałych kryteriów oceny ofert.

4.    Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona                           z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.

5.    W toku badania i oceny ofert Zamawiający może zażądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny.

6.    W przypadku, gdy cena najkorzystniejszej oferty przekroczy budżet projektu zaplanowany na realizację zadania, Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia całego postępowania objętego niniejszym zapytaniem ofertowym lub prawo do negocjowania ceny z Wykonawcą, który złożył najkorzystniejszą ofertę. W przypadku podjęcia negocjacji, gdy negocjacje nie przyniosą efektu, Zamawiający unieważni wybór wyłonionego Wykonawcy i będzie rozpatrywał oferty kolejnych Wykonawców znajdujących się na liście rankingowej.

 

   VII.            WADIUM

1.    Przystępując do niniejszego postępowania każdy oferent zobowiązany jest wnieść wadium
w wysokości: 8.000,00 zł (słownie: osiem tysięcy złotych gr. 00/100).

2.    Oferent zobowiązany jest wnieść wadium najpóźniej na 3 dni przed końcem terminu składania oferty.

3.    Oferent wnosi wadium w pieniądzu.

4.     Wadium wpłaca się przelewem na rachunek bankowy:
Numer rachunku:
36 8220 0004 0204 7164 2002 0010 Bank Spółdzielczy w Grudusku Oddział                     w Dzierzgowie z adnotacją: wadium „Renowacja wieży kościoła pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny”

5.    Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.

6.    W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. Potwierdzoną za zgodność kserokopię dowodu zapłaty wadium należy dołączyć do oferty.

7.     Wadium wniesione w pieniądzu, zostanie zwrócone na rachunek bankowy wskazany przez oferenta.

8.    Wadium musi być zabezpieczone na okres 30 dni, licząc od daty składania ofert – termin związania ofertą.

9.    Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim oferentom po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem oferenta, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza.

10. Oferentowi, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy.

11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek oferenta, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.

12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli oferenta, którego oferta została wybrana:

a)    odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia na warunkach określonych w ofercie, lub

b)    zawarcie umowy z sprawie zamówienia stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie oferenta.

 

 

  VIII.            MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA OFERT

1.    Ofertę cenową należy złożyć do dnia 08.11.2024 r. do godziny 09:00, w formie:

®     papierowej na adres Zamawiającego:

Parafia Rzymskokatolicka  p. w. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny                            w Dzierzgowie,     ul. Prymasa Mikołaja Dzierzgowskiego 4, 06-520 Dzierzgowo.

1)        Za termin złożenia oferty przyjmuje się termin dostarczenia oferty do Zamawiającego (nie decyduje data nadania listu poleconego).

2)        Ofertę należy złożyć w formie papierowej, umieszczając ją w jednej zamkniętej kopercie:

a)         osobiście w siedzibie: 

Parafia Rzymskokatolicka  p. w. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny                w Dzierzgowie,     ul. Prymasa Mikołaja Dzierzgowskiego 4, 06-520 Dzierzgowo

 

b)         listownie na adres:

Parafia Rzymskokatolicka  p. w. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny                          w Dzierzgowie,     ul. Prymasa Mikołaja Dzierzgowskiego 4, 06-520 Dzierzgowo.

Na kopercie należy umieścić:

nazwę i adres Zamawiającego,

nazwę i adres Wykonawcy,

nazwę inwestycji: „Renowacja wieży kościoła pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny”

3)    Osoba podpisująca ofertę musi być upoważniona do reprezentowania Wykonawcy. W przypadku, jeśli prawo reprezentacji nie wynika z publicznych rejestrów (CEiDG lub KRS), oferta, do której nie dołączono pełnomocnictwa, zostanie odrzucona ze względów formalnych.

4)    W oryginale należy złożyć:

a)         formularz ofertowy (Załącznik nr 1),

b)         oświadczenie wykonawcy o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania (Załącznik nr 4),

c)         oświadczenia z działu V (Załącznik od nr 3a do nr 3d).

5)    w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem należy złożyć:

a)         dokumenty potwierdzające doświadczenie,

b)         dokumenty potwierdzające kwalifikacje/uprawnieniach osób skierowanych do realizacji inwestycji,

c)         pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy (jeżeli dotyczy),

d)         dokumenty potwierdzającego wniesienia wadium,

e)         polisę ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

2.    Oferta złożona po terminie składania ofert zostanie przez Zamawiającego odrzucona.

3.    Oferta powinna być złożona w języku polskim i w formie pisemnej.

 

IX.          PŁATNOŚĆ WYNAGRODZENIA

1.    Wypłata wynagrodzenia Wykonawcy będzie zgodna z zasadami wypłat dofinansowania wskazanymi w promesie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.

2.    Wynagrodzenie Wykonawcy obejmuje środki pochodzące z przyznanej dotacji Gminy Dzierzgowo, w skład którego wchodzi dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.

3.    Szczegółowe warunki płatności oraz realizacji przedmiotu zamówienia zawarte zostały we wzorze umowy, który stanowi integralną część Postępowania Zakupowego – Załącznik nr 5 do postępowania zakupowego.

X.              DODATKOWE INFORMACJE

1.    Oferent składając ofertę jest z nią związany przez 30 dni. Bieg terminu związania z ofertą rozpoczyna się w dniu wskazanym jako termin składania ofert. Zamawiający zastrzega, że może wydłużyć termin związania z ofertą.

2.    Do upływu terminu składania ofert Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany lub uzupełnienia treści niniejszego zapytania ofertowego. W tej sytuacji potencjalni Wykonawcy, którzy złożyli już ofertę zostaną poinformowani o dokonanej zmianie treści zapytania ofertowego i o ewentualnym nowym terminie składania ofert.

3.    Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania w ramach zapytania ofertowego bez podania przyczyny – na każdym jego etapie – bez ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych.

4.    Zamawiający zastrzega sobie prawo wydłużenia terminu składania ofert w ramach zapytania ofertowego bez podania przyczyny.

5.    Zamawiający może żądać od Oferentów w toku badania i oceny ofert wyjaśnień, dodatkowych dokumentów i informacji dotyczących treści złożonych ofert, bądź uzupełnienia braków w złożonej ofercie wyznaczając Wykonawcy odpowiedni termin. W przypadku nieuzupełnienia oferty lub niezłożenia pełnych wyjaśnień, Zamawiający uprawniony będzie do odrzucenia oferty.

6.    W przypadku wystąpienia podejrzenia lub/i przesłanek, które mogą wskazywać, że złożone oświadczenia lub dokumenty w ofercie są nieprawdziwe, Zamawiający może żądać od Oferenta stosownych wyjaśnień na każdym etapie oceny oferty, również po wyborze wykonawcy oraz po podpisaniu umowy. W przypadku niezłożenia w wyznaczonym terminie pełnych wyjaśnień oraz braku udowodnienia, że informacje w złożonej ofercie są zgodne z prawdą, Zamawiający ma prawo do odrzucenia oferty, a także do rozwiązania umowy na etapie jej realizacji.

7.    Zamawiający ma prawo do odrzucenia oferty, jeśli oferta jest niekompletna, nie spełnia warunków udziału w postępowaniu, nie spełnia wymogów formalnych, jest niezgodna z zapytaniem lub zawiera rażąco niską cenę. Rażąco niska cena występuje w przypadku gdy cena całkowita oferty jest niższa o co najmniej 30% od wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, ustalonej przed wszczęciem postępowania.

8.    Z tytułu odrzucenia oferty, oferentowi nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego.

9.     Zamawiający po dokonaniu oceny ofert opublikuje ogłoszenie o wyborze najkorzystniejszej oferty na stronie prowadzącego zamówienie.

10. Informacja o terminie i miejscu podpisania umowy zostanie przekazana telefonicznie Wykonawcy, którego ofertę wybrano.

11. Ewentualne spory w relacja z wykonawcami o roszczenia cywilnoprawne, w których zawarcie ugody jest dopuszczalne, będą poddane mediacjom lub innemu polubownemu rozwiązaniu sporu przed Sądem Polubownym przy Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej, wybranym mediatorem albo osobą prowadzącą inne polubowne metody rozwiązania sporów.

12. Terminem rozpoczęcia realizacji zamówienia jest data podpisania umowy pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą, a terminem zakończenia data protokołu odbioru końcowego zamówienia podpisana przez Zamawiającego.

13. Ewentualne roboty zamienne, które wystąpią podczas procesu realizacji zamówienia muszą zostać wykonane w ramach zaoferowanej ceny ryczałtowej oraz wymagają zgody Zamawiającego.

14. Przyjmuje się, że robotami zamiennymi są roboty ujęte w opisie przedmiotu zamówienia, przewidziane do wykonania wg odpowiedniej technologii i z konkretnych materiałów i urządzeń, lecz za zgodą zamawiającego wykonane w innej technologii, z innych materiałów i przy zastosowaniu innych urządzeń.

15. Ewentualne roboty, które nie zostały ujęte w opisie przedmiotu zamówienia –  związanym z niniejszym zapytaniem ofertowym, a są naturalną konsekwencją procesu budowlanego i w naturalny sposób z niego wynikają, uznaje się, że wykonawca robót dysponując opisem przedmiotu zamówienia powinien przewidzieć je jako konieczne do wykonania mimo, że opis przedmiotu zamówienia literalnie ich nie wymienia. De facto roboty te są ściśle związane z przedmiotem zamówienia. Wynika to z zawodowego charakteru wykonywanych przez wykonawcę robót budowlanych czynności i przypisanego do nich określonego poziomu wiedzy i doświadczenia zawodowego. Tego typu roboty muszą zostać zrealizowane w ramach zaoferowanej ceny ryczałtowej.

16. Za roboty dodatkowe nie można uznać robót, które wynikają z wykonania większych ilości robót, niż to wynika z opisu przedmiotu zamówienia wskazanego na etapie zapytania ofertowego, gdyż w istocie to roboty, które stanowią przedmiot zamówienia. W interesie Wykonawcy leży własna ocena robót budowlanych przewidzianych do wykonania oraz uwzględnienie wszelkich innych okoliczności które mogą mieć wpływ na cenę. Takie roboty Wykonawca ma obowiązek wykonać w ramach oferowanej ceny ryczałtowej.

17. Wszelkie ewentualne koszty powstałe w trakcie prowadzonych robót w przypadku wystąpienia ewentualnych robót zamiennych lub dodatkowych, których nie da się oszacować na etapie przygotowania oferty leżą po stronie Wykonawcy.

18. Cena ryczałtowa, o której mowa powyżej ma charakter wynagrodzenia ryczałtowego w rozumieniu art. 632 kodeksu cywilnego i obejmuje wszystkie koszty bezpośrednie i pośrednie, niezbędne do terminowego i prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia, zysk oraz wszystkie wymagane przepisami podatki i opłaty, w tym podatek VAT. Wykonawca powinien uwzględnić w cenie oferty wszystkie posiadane informacje o przedmiocie zamówienia, a szczególnie informacje, wymagania i warunki podane w postępowaniu zakupowym. Niedoszacowanie, pominięcie oraz brak rozpoznania przedmiotu i zakresu zamówienia nie może być podstawą do żądania zmiany wynagrodzenia ryczałtowego określonego w umowie.

 

  XI.        INFORMACJA DOTYCZĄCA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia                       27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - ogólne rozporządzenie o ochronie danych (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:

administratorem Pana/i danych osobowych jest:
Parafia Rzymskokatolicka  p. w. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Dzierzgowie,     ul.
Prymasa Mikołaja Dzierzgowskiego 4, 06-520 Dzierzgowo

1)      Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na opracowanie, prowadzonym w trybie zapytania ofertowego;

2)      dane osobowe będą udostępniane podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa;

3)      podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do wzięcia udziału w postępowaniu;

4)      dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania, nie krótszy niż okres przewidziany w przepisach o archiwizacji;

5)      każdej osobie, której dane są przetwarzane przez Zamawiającego przysługuje:

-       na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do swoich danych osobowych;

-       na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania swoich danych osobowych;

-       na podstawie art. 17 RODO w zakresie wynikającym z przepisów - prawo do usunięcia danych osobowych;

-       na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych;

-       prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO;

6)      nie przysługuje Pani/Panu:

-       w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;

-       prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;

-       na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

7)      w przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust 1- 3 RODO, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania; wystąpienie z żądaniem,
o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania.

Załączniki:

1.       Formularz oferty (Załącznik Nr 1).

2.       Wytyczne Funkcjonalne dla zamierzenia inwestycyjnego pn. „Renowacja wieży kościoła pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny”, Przedmiar robót budowlanych (Załączniki Nr 2).

3.       Formularze oświadczeń (Załączniki od Nr 3a do 3e).

4.       Oświadczenie o braku podstaw wykluczenia (Załącznik Nr 4).

5.       Projekt umowy (Załącznik Nr 5).

 

Dzierzgowo, dnia 03 października 2024 r.

 

 

Zatwierdzam:

 


/-/
Proboszcz Ks. dr Wiesław Szymański

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 03 października 2024 17:24
Dokument wprowadzony do BIP przez: Artur Kacprzak
Ilość wyświetleń: 273
25 listopada 2024 14:11 (Artur Kacprzak) - Dodanie załącznika [informacja_o_wynikach.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
03 października 2024 18:17 (Artur Kacprzak) - Dodanie załącznika [zapytanie_ofertowe2.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
03 października 2024 17:30 (Artur Kacprzak) - Dodanie załącznika [p2280660.jpg] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany