Ogłoszenie o zamówieniach i konkursach poniżej kwoty 130 000 zł. 2024 r.

ZAPYTANIE OFERTOWE Kontrola przestrzegania przepisów uchwały antysmogowej na terenie Gminy Dzierzgowo

OŚR.272.2.2024                                                                             Dzierzgowo, 20.03.2024 r.

 

 

 

 

ZAPYTANIE OFERTOWE 

Kontrola przestrzegania przepisów uchwały antysmogowej na terenie Gminy Dzierzgowo

 

 

I. Nazwa i adres Zamawiającego

Gmina Dzierzgowo

06-520 Dzierzgowo, ul. Tadeusza Kościuszki 1

NIP 569 -17-60-005

REGON 130378083

e-mail: gmina@dzierzgowo.pl

adres strony internetowej: www.bip.dzierzgowo.pl

tel. (23) 653 30 12

 godziny urzędowania: 730 -1530

 

II. Opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie kontroli antysmogowych na terenie Gminy Dzierzgowo z wykorzystaniem dronów oraz czujnika jakości powietrza.

 

III. Opis przedmiotu zamówienia

Założeniem realizacji zadania jest identyfikacja zanieczyszczeń powietrza z wykorzystaniem drona antysmogowego na terenie gminy Dzierzgowo, oraz zlokalizowanie posesji emitujących zanieczyszczenia, które mogą stosować niedozwolone paliwa bądź spalać odpady.

Zadanie zostanie wykonane przy użyciu drona z czujnikiem. Czujnik umożliwia pomiar stężenia pyłów zawieszonych PM1, PM 2,5, PM 10, a także pomiar stężeń substancji takich jak formaldehyd, chlorowodór, cyjanowodór, siarkowodór, amoniak, lotne związki organiczne. Kontrola z wykorzystaniem dronów będzie odbywać się na terenie całej gminy, w szczególności w miejscach, gdzie zgłoszono możliwość spalania odpadów. Zadanie obejmuje wykonanie usługi we wskazanym przez JST czasie w sposób skoordynowany działaniami samorządu i ew. organów dokonujących kontroli interwencyjnej – policji.

Wykonawca zobowiązany jest do zagwarantowania wysokiego standardu bezpieczeństwa zgodnie w wytycznymi Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, w szczególności poprzez m.in. weryfikację warunków meteorologicznych w wybranym terminie, pozyskanie niezbędnych zezwoleń umożliwiających legalne przeprowadzenie lotu, zapewnienie wykwalifikowanego do wykonania lotu zespołu. W toku prac zostaną wykonane usługi pomiaru substancji wskazujące na możliwe spalanie odpadów niedozwolonych oraz pomiar stężeń pyłów do wyznaczenia obszarów o najgorszej jakości powietrza. W ramach zadania przewidziany jest wynajem bezzałogowych statków powietrznych wraz z obsługą. Dane uzyskane z pomiarów w czasie rzeczywistym będą wykorzystywane podczas kontroli. W ramach zadania przewidziano 50 kontroli do wykonania za pomocą wynajętych bezzałogowych statków powietrznych. Próba badawcza zostanie wytypowana z uwzględnieniem zgłoszeń mieszkańców o spalaniu niedozwolonych paliw oraz losowo w gospodarstwach gdzie w dniach kontroli będzie wydobywał się dym z komina. Kontrole przeprowadzane będą przez urzędnika posiadającego stosowne upoważnienie od Wójta, w porozumieniu z policją. Liczbę próbek popiołu ustalono na taką samą jak liczba przeprowadzonych kontroli w ramach zadania.

Kolejnym etapem zadania jest zbadanie pobranych próbek w akredytowanym laboratorium. Badanie ma na celu jednoznacznie stwierdzić czy mieszkaniec, u którego dokonano kontroli spala odpady niedozwolone. Planowany jest zakup usługi badania próbek popiołu                                         w akredytowanym laboratorium, liczba próbek szacowana  jest na 50. Próbki do zbadania pobierane będą przez oddelegowanego do kontroli urzędnika gminy przy ewentualnej asyście policji.

 

IV.  Termin wykonania zamówienia

Termin realizacji zadania do 11 października 2024 roku.

 

V. Wymagania dla Wykonawców

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:

1.      Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.

2.      Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobowym zdolnym do wykonania zamówienia.

3.      Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.

4.      Nie podlegają wykluczeniu z postepowania o udzieleniu zamówienia.

VI. Opis warunków udziału w postępowaniu

Złożona oferta powinna zawierać następujące dokumenty i oświadczenia:

  a) wypełniony formularz ofertowy – zał. Nr 1 wg załączonego wzoru

  b) kserokopię aktualnego odpisu z KRS lub wydruk z CEIDG.

 

VII.  Kryterium wyboru oferty

Jedynym kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty jest najniższa cena za wykonanie przedmiotu zamówienia. Cena powinna zawierać wszystkie koszty, jakie Wykonawca będzie musiał ponieść w związku z realizacją przedmiotu zamówienia.

 

VIII. Sposób przygotowania oferty

Ofertę należy umieścić w zabezpieczonej kopercie i opisanej w następujący sposób: nazwa                     i adres Wykonawcy z adnotacją: „Oferta na Kontrolę przestrzegania przepisów uchwały antysmogowej na terenie Gminy Dzierzgowo  – nie otwierać przed dniem 03.04.2024  r. godz. 1000”.

Oferty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.

 

IX. Miejsce i termin złożenia oferty

Ofertę należy złożyć do dnia 03.04.2024 r do godz. 1000 w Urzędzie Gminy Dzierzgowo, ul. Tadeusza Kościuszki 1, 06-520 Dzierzgowo, pokój nr 6, I piętro.

Decyduje data wpływu do Urzędu Gminy Dzierzgowo.

 

X. Miejsce i sposób uzyskania informacji

Wykonawca może zwrócić się do zamawiającego o informację dotyczącą postępowania, kierując swoje zapytanie drogą elektroniczną na adres mailowy: mkaczynska@dzierzgowo.pl lub telefonicznie 23 653 30 12.

 

XI. Unieważnienie postępowania

Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania bez podania przyczyny.

 

XII. Informacje dodatkowe

Wykonawca dostarczy Zamawiającemu gwarancję producenta oraz wszystkie aktualne atesty (jeżeli dotyczy).

 

XIII. Załączniki

Formularz ofertowy

 

XIV. Obowiązek informacyjny

 

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

dot. prawo zamówień publicznych

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej „RODO”), Wójt Gminy Dzierzgowo informuje, że:

 

1.    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Dzierzgowo, ul. T. Kościuszki 1, 06-520 Dzierzgowo.  Z Administratorem Danych może się Pani/Pan skontaktować poprzez adres e-mail: gmina@dzierzgowo.pl, telefonicznie: 23 653 30 12 lub pisemnie na adres siedziby Administratora.

2.   Administrator Danych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych, w następujący sposób: e-mail: iod@dzierzgowo.pl, telefon: 531 629 963 lub pisemnie na adres siedziby Administratora.

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego /dane identyfikujące postępowanie, np. nazwa, numer/ prowadzonym w trybie zapytania ofertowego.

4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych, dalej „ustawa Pzp”.

5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.

6. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.

7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.

8. Posiada Pani/Pan:

·         na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;

·         na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;

·         na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;

·         prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;

Þ      nie przysługuje Pani/Panu:

·   w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;

·   prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;

·   na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

 

 

 

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 22 marca 2024 13:56
Dokument wprowadzony do BIP przez: Dariusz Meredyk
Ilość wyświetleń: 197
03 kwietnia 2024 14:10 (Dariusz Meredyk) - Dodanie załącznika [informacja_o_wyborze_oferty.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
03 kwietnia 2024 14:10 (Dariusz Meredyk) - Dodanie załącznika [informacja_z_otwarcia_ofert.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
22 marca 2024 13:57 (Dariusz Meredyk) - Dodanie załącznika [umowa_kontrole_antysmogowe_2024_dzierzgowo.docx] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany