Podatki

Zwolnienie w podatku rolnym z tytułu nabycia gruntów rolnych
1.    Opis sprawy: Sprawa dotyczy udzielenia zwolnienia i ulgi w podatku rolnym z tytułu nabycia gruntów przez: właścicieli gospodarstw rolnych, posiadaczy samoistnych, użytkowników wieczystych, posiadaczy gruntów stanowiących własność  Skarbu Państwa lub jednostki  samorządu terytorialnego na podstawie umowy albo bez tytułu prawnego.

2.    Wymagane dokumenty: Wniosek podatnika o udzielenie zwolnienia i ulgi w podatku rolnym z tytułu nabycia gruntów.
Wniosek winien zawierać następujące informacje:

  • nr aktu notarialnego datę zakupu gruntów,
  • od kogo został nabyty, czy nabywca nie jest osobą spokrewnioną w linii prostej z osobą zbywającą,
  • powierzchnię nabytych gruntów,
  • łączna powierzchnia gospodarstwa rolnego po zakupie,
  • czy przed nabyciem gruntów nie były w użytkowaniu nabywcy,
  • akt notarialny dotyczący nabycia gruntów (ksero).


3.    Miejsce składania pism i osoba odpowiedzialna: Urząd Gminy Dzierzgowo – pokój nr 13,
     inspektor ds. wymiaru podatków i opłat.
4.    Termin i sposób załatwienia: Wydanie decyzji w sprawie udzielenia zwolnienia i ulgi
w podatku rolnym nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
5.    Opłaty: Nie podlega opłacie skarbowej.
6.   Podstawa prawna: art. 12 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2017 r.,  poz. 1892 ze zm.) oraz art. 207 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800 ze zm.)
7.    Tryb odwoławczy: Od decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ciechanowie, za pośrednictwem Wójta Gminy Dzierzgowo, w terminie
14 dni od daty otrzymania decyzji.
8.    Inne informacje: Zwalnia się od podatku rolnego grunty nabyte w celu utworzenia nowego gospodarstwa rolnego lub powiększenia już istniejącego do powierzchni nieprzekraczającej 100 ha:

  • będące przedmiotem prawa własności lub prawa użytkowania wieczystego, nabyte w  drodze  umowy sprzedaży,
  • będące przedmiotem umowy o oddanie gruntów w użytkowanie wieczyste,
  • wchodzące w skład Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa, objęte w trwałe zagospodarowanie.

     Okres zwolnienia wynosi 5 lat, licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego
po miesiącu, w którym zaistniały wyżej wymienione zdarzenia.

Przedmiotowe zwolnienie podatkowe stosuje się od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym złożono wniosek.

Jeżeli podatnik nabywa lub obejmuje grunty o powierzchni mniejszej niż 100 ha, zwolnienie dotyczy gruntów kolejno nabywanych lub obejmowanych w trwałe zagospodarowanie
do powierzchni łącznie nieprzekraczającej 100 ha.

W razie nabycia gruntów od indywidualnych właścicieli gospodarstw rolnych nie stosuje się zwolnienia, jeżeli nabywca jest małżonkiem, krewnym w linii prostej lub jego małżonkiem, pasierbem, zięciem lub synową sprzedawcy gruntów.

Zwolnienia i ulgi z tytułu nabycia gruntów z Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa  w drodze umowy sprzedaży nie stosuje się, jeżeli przedmiotem nabycia są grunty objęte uprzednio przez nabywcę w trwałe zagospodarowanie.

Za trwałe zagospodarowanie uważa się objęcie gruntów w dzierżawę lub użytkowanie wieczyste na okres nie krótszy niż 10 lat.

Zwalnia się od podatku rolnego grunty gospodarstw rolnych powstałe z zagospodarowania nieużytków – na okres 5 lat, licząc od roku następnego po zakończeniu zagospodarowania.

Po upływie okresów przedmiotowych zwolnień stosuje się ulgę w podatku rolnym polegającą na obniżeniu podatku w pierwszym roku o 75% i w drugim roku o 50%.

Wymienione zwolnienia i ulgi w podatku rolnym stanowią pomoc publiczną i powinny być realizowane do wysokości pułapu określonego w art. 4 Rozporządzenia Komisji (WE)
nr 1857/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu
w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z wytwarzaniem produktów rolnych.

Ulga inwestycyjna w podatku rolnym
1.    Opis sprawy: dotyczy udzielenia ulgi inwestycyjnej w podatku rolnym: właścicielom gospodarstw rolnych, posiadaczom samoistnym, użytkownikom wieczystym, posiadaczom gruntów stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego na podstawie umowy albo bez tytułu prawnego.

2.    Miejsce składania pism i osoba odpowiedzialna: Urząd Gminy Dzierzgowo – pokój nr 13,
inspektor ds. wymiaru podatków i opłat.
3.    Wymagane dokumenty:

  • wniosek podatnika,
  • rachunki bądź ich uwierzytelnione odpisy dokumentujące wysokość poniesionych wydatków za zakup materiałów,
  • zestawienie załączonych faktur,
  • potwierdzenie przyjęcia obiektu budowlanego do użytkowania.


4.    Termin i sposób załatwienia: Wydanie decyzji w sprawie udzielenia ulgi inwestycyjnej nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
5.    Opłaty: Nie podlega opłacie skarbowej.
6.    Podstawa prawna: art. 13 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym
(Dz. U. z 2017 r., poz. 1892 ze zm.) oraz art. 207 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800 ze zm.)
7.    Tryb odwoławczy: Od decyzji służy stronie prawo odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ciechanowie, za pośrednictwem Wójta Gminy Dzierzgowo, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
8.    Inne informacje:
Podatnikom podatku rolnego przysługuje ulga inwestycyjna z tytułu wydatków poniesionych na:

  1. budowę  lub modernizację budynków inwentarskich służących do chowu, hodowli i utrzymania zwierząt gospodarskich oraz obiektów służących ochronie środowiska,
  2. zakup i zainstalowanie:
  • deszczowni,
  • urządzeń melioracyjnych i urządzeń zaopatrzenia gospodarstwa w wodę,
  • urządzeń do wykorzystywania na cele produkcyjne źródeł energii (wiatru, biogazu,  słońca, spadku wód)


-  jeżeli wydatki te nie zostały sfinansowane w całości lub w części z udziałem środków   
 publicznych.

Ulga inwestycyjna przyznawana jest po zakończeniu inwestycji i polega na odliczeniu od należnego podatku rolnego od gruntów położonych na terenie gminy, w której została dokonana inwestycja w wysokości 25% udokumentowanych rachunkami nakładów inwestycyjnych.

Ulga jest realizowana od daty wydania decyzji, a w latach następnych jest odliczana przy wymiarze podatku rolnego na dany rok podatkowy, nie dłużej niż przez 15 lat.  Przedmiotowe zwolnienia i ulgi podatkowe stosuje się od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym złożono wniosek.

Wymienione zwolnienia i ulgi w podatku rolnym stanowią pomoc publiczną i powinny być realizowane do wysokości pułapu określonego w art. 4 Rozporządzenia Komisji (WE) nr 857/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną
z wytwarzaniem produktów rolnych.

Podatek od nieruchomości

Zgłoszenie:   nieruchomości do opodatkowania korekty wymiaru podatku od nieruchomości
sprzedaży nieruchomości

a)    Opis sprawy: dotyczy opodatkowania gruntów, budynków lub ich części, budowli lub ich części związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej przez: właścicieli nieruchomości, posiadaczy samoistnych nieruchomości lub obiektów budowlanych, użytkowników wieczystych gruntów, posiadaczy nieruchomości lub ich części albo obiektów budowlanych lub ich części stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego na podstawie umowy.
b)    Wymagane dokumenty:

  • Informacja w sprawie podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego (osoby fizyczne)
  • Deklaracja na podatek od nieruchomości (osoby prawne i jednostki organizacyjne oraz spółki nieposiadające osobowości prawnej, jednostki organizacyjne Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa, a także jednostki organizacyjne Lasów Państwowych)


c)   Miejsce składania pism i osoba odpowiedzialna z załatwienie sprawy:
      Urząd Gminy Dzierzgowo – pok. nr 13, inspektor ds. wymiaru podatków i opłat
d)    Termin i sposób załatwienia:
Wydanie decyzji w sprawie wymiaru podatku od nieruchomości nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
e)    Opłaty: Nie podlega opłacie.
f)    Podstawa prawna: art. 2, 3, 4 oraz  art. 6  ust. 1 i 9 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r.
o podatkach i opłatach lokalnych  (Dz. U. z 2017 r., poz. 1785 ze zm.) oraz art. 207 i 254 Ordynacja podatkowa z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz. U. z 2018 r., poz. 800 ze zm.).
g)    Tryb odwoławczy:
Od decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ciechanowie, za pośrednictwem Wójta Gminy Dzierzgowo, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
h)    Inne informacje:
Osoby fizyczne: w wyniku zgłoszenia nieruchomości do opodatkowania, zgłoszenia korekty wymiaru lub sprzedaży nieruchomości organ podatkowy wydaje decyzję w sprawie wymiaru  lub zmiany wymiaru podatku od nieruchomości za dany rok podatkowy.
Osoby prawne: organ podatkowy dokonuje czynności sprawdzających pod względem formalnym, rachunkowym i merytorycznym składanej deklaracji.
Organ podatkowy może żądać okazania np. aktu notarialnego, postanowienia sądu,  umowy dzierżawy lub innego dokumentu potwierdzającego dane wykazane w informacji podatkowej.

Podatek leśny

Zgłoszenie:     gruntów leśnych do opodatkowania zgłoszenie korekty wymiaru podatku leśnego
zgłoszenie sprzedaży

a)    Opis sprawy: Sprawa dotyczy opodatkowania lasów przez właścicieli lasów, posiadaczy samoistnych lasów, użytkowników wieczystych lasów, posiadaczy lasów stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego.
b)    Wymagane dokumenty:

  • Informacja w sprawie podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego (osoby fizyczne)
  • Deklaracja na podatek leśny (osoby prawne i jednostki organizacyjne oraz spółki nieposiadające osobowości prawnej, jednostki organizacyjne Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa, a także jednostki organizacyjne Lasów Państwowych)

c)    Miejsce składania pism i osoba odpowiedzialna: Urząd Gminy Dzierzgowo – pok. nr 13, inspektor ds. wymiaru podatków i opłat

d)    Termin i sposób załatwienia:
Wydanie decyzji w sprawie wymiaru podatku leśnego nie później niż w ciągu miesiąca,
a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
e)    Opłaty: Nie podlega opłacie skarbowej.
f)    Podstawa prawna: art. 1-2 oraz art. 6 ust. 2 i 5 ustawy  z dnia 30 października 2002 r.
o podatku leśnym (Dz. U. z 2017, poz. 1821 ze zm.) oraz art.207 i 254 ustawy Ordynacja podatkowa z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz. U. z 2018 r. poz.800 ze zm.).
g)    Tryb odwoławczy:
Od decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego
w Ciechanowie za pośrednictwem Wójta Gminy Dzierzgowo w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
h)    Inne informacje:
Osoby fizyczne: w wyniku zgłoszenia gruntów leśnych do opodatkowania, zgłoszenia korekty wymiaru lub sprzedaży gruntów organ podatkowy wydaje decyzję w sprawie wymiaru lub zmiany wymiaru podatku leśnego za dany rok podatkowy
Osoby prawne: organ podatkowy dokonuje czynności sprawdzających pod względem formalnym, rachunkowym i merytorycznym składanej deklaracji.
Organ podatkowy dodatkowo może żądać okazania np. aktu notarialnego, umowy dzierżawy, postanowienia sądu lub innego dokumentu potwierdzającego dane wykazane w informacji podatkowej.

Podatek rolny

Zgłoszenie:  gruntów rolnych do opodatkowania,  korekty wymiaru podatku rolnego, sprzedaży gruntów                                               
a)    Opis sprawy: Sprawa dotyczy opodatkowania gruntów rolnych przez klientów właścicieli gruntów rolnych, posiadaczy samoistnych gruntów, użytkowników wieczystych gruntów, posiadaczy gruntów stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego  na podstawie umowy albo bez tytułu prawnego.
b)    Wymagane dokumenty:

  • Informacja w sprawie podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego (osoby fizyczne)
  • Deklaracja na podatek rolny (osoby prawne i jednostki organizacyjne oraz spółki nieposiadające osobowości prawnej, jednostki organizacyjne Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa, a także jednostki organizacyjne Lasów Państwowych)


c)    Miejsce składania pism i osoba odpowiedzialna: Urząd Gminy Dzierzgowo – pok. nr 13,
       inspektor ds. podatków i opłat
d)    Termin i sposób załatwienia:
Wydanie decyzji w sprawie wymiaru podatku rolnego nie później niż w ciągu miesiąca,
a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
e)    Opłaty: Nie podlega opłacie.
f)    Podstawa prawna: art. 1, 2, 3, 4, 6 oraz art. 6a ustawy z dnia 15 stycznia 1984 r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2017 r., poz. 1892 ze zm.) oraz art. 207, 254 ustawy Ordynacja podatkowa z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz. U. z 2018 r., poz. 800 ze zm.)

g)    Tryb odwoławczy: Od decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ciechanowie, za pośrednictwem Wójta Gminy Dzierzgowo, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
h)    Inne informacje:
Osoby fizyczne: W wyniku zgłoszenia gruntów rolnych do opodatkowania, zgłoszenia korekty podatku lub sprzedaży gruntów organ podatkowy wydaje decyzję w sprawie wymiaru lub zmiany wymiaru podatku rolnego za dany rok podatkowy.
Osoby prawne: Organ podatkowy dokonuje czynności sprawdzających pod względem formalnym, rachunkowym i merytorycznym składanej deklaracji.

Zaświadczenie o wielkości gospodarstwa rolnego
Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o wydanie zaświadczenia.
  2. Dowód dokonania opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia.

Opłaty: 17 zł od każdego egzemplarza zaświadczenia
Zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać przelewem, przekazem pocztowym na rachunek bankowy Urzędu  Gminy Dzierzgowo 25 8220 0004 0200 0749 2002 0006 lub bezpośrednio w kasie Urzędu.
Miejsce złożenia i odbioru: Urząd Gminy Dzierzgowo  – pokój nr 13
Osoba odpowiedzialna: inspektor ds. wymiaru podatków i opłat
Termin odpowiedzi:  do 7 dni od dnia złożenia wniosku
Tryb odwoławczy: Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia lub odmowie wydania zaświadczenia o żądanej treści, za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie.
Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018r., poz. 800 ze zm.).
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2018 r., poz. 1044).
  3. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie opłaty skarbowej (Dz. U. z 2007 r. Nr 187, poz. 1330).

 

Umorzenia, odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty podatku oraz zaległości podatkowych i odsetek za zwłokę z tytułu podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego

Osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej:

1.    Pisemny wniosek o umorzenie/rozłożenie na raty/odroczenie terminu płatności podatku, oraz zaległości podatkowych i odsetek za zwłokę, który powinien zawierać:- imię, nazwisko i adres zamieszkania wnioskodawcy,

  • numer PESEL wnioskodawcy,
  • źródło należności podatkowej (np. podatek od nieruchomości, odsetki od zaległości itp.),
  • okres, którego wniosek dotyczy,
  • określenie wnioskowanej formy Ulgi,
  • uzasadnienie wniosku.

2.  Do wniosku powinny zostać załączone następujące dokumenty:   

  • oświadczenie o stanie rodzinnym, majątkowym, dochodach i źródłach utrzymania
  • dokumenty potwierdzające okoliczności przedstawione we wniosku jako argument  uzasadniający udzielenie ulgi,

Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą:
1.    Pisemny wniosek o umorzenie/rozłożenie na raty/odroczenie terminu płatności podatku, oraz zaległości podatkowych i odsetek za zwłokę, który powinien zawierać:

  • imię, nazwisko i adres zamieszkania wnioskodawcy,
  • numer PESEL, NIP wnioskodawcy,
  • określenie przedmiotu działalności gospodarczej,
  • źródło należności podatkowej (np. podatek od nieruchomości, odsetki od zaległości itp.),
  • okres, którego wniosek dotyczy,
  • określenie wnioskowanej formy ulgi.

2.     Do wniosku powinny zostać załączone następujące dokumenty:

  • oświadczenie o stanie rodzinnym, majątkowym, dochodach i źródłach utrzymania,
  • dokumenty potwierdzające okoliczności przedstawione we wniosku jako argument uzasadniający udzielenie ulgi,
  • kopie rocznych zeznań podatkowych złożonych przez wnioskodawcę i osoby pozostające z nim we wspólnym gospodarstwie za ostatnie trzy lata (np. PIT-28, PIT-36, PIT-36L, PIT-37 bądź inny ) wraz z ich korektami,

Pomoc Publiczna:
1.     Podmiot ubiegający się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie jest zobowiązany do przedstawienia podmiotowi udzielającemu pomocy, wraz  z wnioskiem
o udzielenie pomocy:

  • wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis w rolnictwie, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat obrotowych albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis w rolnictwie otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;
  • wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis w rybołówstwie, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis w rybołówstwie otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;
  • informacji określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 roku w sprawie informacji składanych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. Nr 121 poz. 810) na formularzu którego wzór jest określony w załączniku do tego rozporządzenia .


2.    Podmiot ubiegający się o pomoc de minimis jest zobowiązany do przedstawienia podmiotowi udzielającemu pomocy, wraz z wnioskiem  o udzielenie pomocy:

  • wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;
  • informacji określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 roku w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311) – na formularzu informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis, którego wzór określa załącznik do tego rozporządzenia;
  • sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych sporządzone zgodnie z przepisami o rachunkowości.

Opłaty: brak
Miejsce składania pism: Urząd Gminy Dzierzgowo – pokój nr 13
Termin załatwienia:

  1. Bez zbędnej zwłoki.
  2. Do 1 miesiąca.
  3. Do 2 miesięcy sprawy szczególnie skomplikowane.

Tryb odwoławczy: Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ciechanowie w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych  (tekst jednolity: Dz.U. z 2017 r., poz. 1785 z późn. zm.).
  2. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity: Dz.U. z 2018 r., poz. 800 z późn. zm.).
  3. Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym  (tekst jednolity: Dz.U. z 2017 r., poz. 1892 z późn. zm.).
  4. Ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym (Dz.U. Nr 2017, poz. 1821 z późn. zm.).
  5. Art. 37 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 roku o postępowaniu  w sprawach dotyczących pomocy publicznej    (Dz. U. z 2007 r. Nr 59, poz. 404 z późn. zm.),
  6. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 roku w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311);
  7. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 roku w sprawie informacji składanych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. Nr 121 poz. 810).

 

 

Załączniki do pobrania dotyczące zwolnień, ulg oraz zaświadczeń w podatkach:

 

 

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 19 lipca 2018 10:05
Dokument wprowadzony do BIP przez: Dariusz Meredyk
Ilość wyświetleń: 2178
19 lipca 2018 11:19 (Dariusz Meredyk) - Zmiana treści zakładki.
19 lipca 2018 11:19 (Dariusz Meredyk) - Zmiana treści zakładki.
19 lipca 2018 11:12 (Dariusz Meredyk) - Zmiana treści zakładki.
Zatrzymaj banner przewijany